Fuchs Titan

Jeszcze do niedawna większość producentów zalecała wymianę oleju silnikowego po roku lub po przejechaniu 10-15 tys. km. W ostatnich latach to podejście uległo dużej zmianie i dopuszczalne przebiegi na nowoczesnych olejach syntetycznych wydłużyły się przynajmniej dwukrotnie. Współczesnym standardem są wymiany zalecane co 30-40 tys. km. Mają na to pozwalać modyfikowane oleje syntetyczne, takie jak Fuchs Titan, które dzięki domieszkom różnorodnych substancji dłużej zachowują trwałość.

Jak często wymieniać olej?

Pomijając kwestie własnych doświadczeń i porad mechaników samochodowych, najlepiej przestrzegać zaleceń producenta, oczywiście uwzględniając przy tym warunki eksploatacji pojazdu. Zasadniczo przy intensywnej eksploatacji, gdy pojazd jest mocno obciążony, a zwłaszcza gdy porusza się po mieście, okresy pomiędzy wymianami oleju powinny być krótsze niż wtedy, gdy porusza się na długich trasach, bez nadmiernego obciążenia. Przy intensywnej eksploatacji pojazdu olej silnikowy szybciej traci swoje właściwości i gorzej chroni silnik. W związku z tym przy dużych obciążeniach warto stosować oleje nieco lepszej jakości, w pełni syntetyczne, takie jak Fuchs Titan z dodatkami, które chronią nowoczesne jednostki napędowe przed szybkim zużyciem turbosprężarki i zapchaniem filtra cząstek stałych.

Dlaczego regularna wymiana oleju jest ważna?

Przestrzeganie zaleceń producenta odnośnie częstotliwości wymiany oleju silnikowego jest ważne ze względu na bezpieczeństwo eksploatacji samochodu. Nawet najlepsze syntetyki dedykowane nowoczesnym pojazdom o wydłużonych okresach wymiany oleju mają ograniczoną trwałość i pod wpływem temperatury oraz zanieczyszczeń stopniowo tracą zdolność do ochrony metalowych elementów silnika. Każdy olej z czasem się utlenia i traci właściwości smarne. Poza tym gromadzi się w nim sadza i opiłki metalu. Gdy zapominamy o jego wymianie, ryzykujemy szybszym zużyciem centralnej jednostki napędowej i kosztowną naprawą. Co ważne, nawet w przypadku pełnych syntetyków Fuchs Titan, nie należy przekraczać granic czasowych wymiany oleju, również wtedy, gdy samochód w ogóle nie jeździł lub przejechał jedynie kilkaset kilometrów. Stary olej nie zapewnia dobrego smarowania i jazda na takim oleju grozi poważnymi uszkodzeniami silnika.

Jeśli korzystamy ze specjalnych olejów syntetycznych dedykowanych wydłużonym okresom wymiany, takich jak syntetyki Fuchs Titan, olej bezpiecznie możemy wymieniać co 30-40 tys. km. Przy intensywnej eksploatacji auta warto robić to jednak nieco częściej, dzięki czemu ryzyko szybkiego zużycia silnika będzie mniejsze.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here