lista rzeczy

Lista rzeczy do zrobienia jest przydatna w organizacji dnia i sprawnym zarządzaniu czasem. Nie każdy jednak potrafi wykonać taką listę, która usprawni jego działanie i nie zaburzy harmonogramu dnia. Ważne jest odpowiednie umieszczanie rzeczy w takiej kolejności, żeby czas ich wykonywania nie blokował kolejnych zadań. Hierarchia odgrywa tutaj bardzo ważną rolę. Jesteście ciekawi jak zrobić listę rzeczy do zrobienia, która usprawni wykonywanie zadań? Odpowiadamy! 

Przeczytaj też: http://ventureday.pl/jak-zrobic-liste-rzeczy-do-zrobienia/ 

Hierarchia w liście rzeczy do zrobienia 

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, hierarchia odgrywa bardzo ważną rolę w liście rzeczy do zrobienia. Najważniejsze jest, żeby wiedzieć co umieścić na której pozycji w liście. Lista główna powinna określać nasze długoterminowe cele. Jeżeli chcemy posprzątać w szafie wszystko, co się tam znajduje lub zapisać się na kurs językowy czy przenieść się do nowego mieszkania, to powinno znaleźć się na głównej liście rzeczy do zrobienia. Co tam znajdują się najważniejsze długoterminowe cele. 

Lista tygodniowa powinna zawierać wszystko to, co musimy zrobić w ciągu najbliższych siedmiu dni. Nie muszą być to najważniejsze zadania, które należy zrobić teraz, ponieważ na niej jest przeznaczona odrębna lista. Jaka? Będzie to lista zadań codziennych. Na niej znajdują się zadania, które należy wykonać natychmiast. 

Jak zrobić listę rzeczy do zrobienia? 

Listy rzeczy do zrobienia nie powinno się zaczynać od najważniejszego zadania. Powinny ją poprzedzać co najmniej dwie czynności, które musimy wykonać przed rozpoczęciem najważniejszego zadania. Nawet kiedy na liście nie znajdują się znaczące rzeczy, Ważne jest to, że poszczególne czynności znikają z listy, a to napędza nas do działania. 

Dobrze jest zacząć na przykład od myciu naczyń po śniadaniu czy prysznica. Kiedy odhaczamy te czynności będziemy gotowi do podjęcia większych zadań. Samo rutynowe przekreślenie rzeczy pomaga nam rozpocząć dzień od produktywności. Dla wielu osób jest to swoista ,,rozgrzewka przed maratonem”. 

Co uwzględnić w liście rzeczy do zrobienia? 

Do każdego zadania znajdującego się na liście rzeczy powinniśmy dołączyć tyle informacji, ile potrzebujemy, żeby je wykonać. Kiedy zadanie polega na skontaktowanie się z firmą X lub w celu uzyskania informacje od tej firmy, powinniśmy w liście zadań podać ich numer telefonu. Dzięki temu zaoszczędzimy czas na późniejsze poszukiwanie. 

Pamiętaj o zostawieniu około 15 minut czasu pomiędzy pozycjami na liście rzeczy do zrobienia dla amortyzacji. Da nam to w swobodę, a kiedy dojdzie do kryzysu, najważniejsze jest to, żeby zatrzymać się oraz wziąć kilka oddechów i powrócić do działania ze świeżym umysłem. Zapas czasowy pozwoli nam na chwilę przerwy i wrócenie z podwójną siłą. 

Zobacz też: http://www.psfs.pl/jak-nauczyc-sie-zarzadzania-czasem/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here