Praca marketingowca w dużej perspektywie jest ciekawym wyzwaniem, które pełne jest możliwości, a także realizowania kreatywnych pomysłów. Rzeczywistość jednak nie zawsze przypomina w pełni nasze wyobrażenia. Zanim zdecydujemy się na jakąś pracę, powinniśmy zdać sobie sprawę, czego tak naprawdę możemy się spodziewać po zatrudnieniu. Jak wygląda praca w marketingu? Przekonajmy się!
Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/praca-marketingowca/
Na czym polega i jak wygląda praca w marketingu?
Praca w marketingu to coś więcej, niż samo wymyślanie reklam i haseł reklamowych. Jest to cały złożony proces, który jest o wiele bardziej skomplikowany, niż mogłoby nam się wydawać. Praca w marketingu polega na tworzenie strategii marketingowych, które mają na celu wspieranie sprzedaży, także kreowanie wizerunku firmy. Zadaniem pracowników taki firmy jest pomoc w przygotowaniu produktów, a także usług jak i ustalenia ich cel, a także opracowanie metod ich promowania.
Czy wykształcenie wyższe jest konieczne?
Wykształcenie wyższe jest jak najbardziej mile pożądane, ale nie jest konieczne. Możemy zostać absolwentem innego kierunku, a tym samym dostać pracę w marketingu. Należy jednak wiedzieć o ważnej kwestii. W marketingu o wiele bardziej niż wiedzę teoretyczną ceni się doświadczenie.
Jest to tak ważne, że nawet studia kierunkowe nie są w stanie zagwarantować dostania swojej wymarzonej pracy. Jeżeli myślimy więc o wyborze takiej ścieżki zawodowej, ważne aby wcześniej zdobyć doświadczenie. Najlepiej nie skorzystać z praktyk lub stażu w, które oferują firmy marketingowe.
Dla kogo dobra będzie praca w marketingu?
Praca w agencji reklamowej zazwyczaj związane jest z dużym ze strefy, ciągłą presją na osiągnięcie przedstawionych wyników, a także pozyskiwaniem klientów i koniecznością pracy pod presją czasu. Nie każdy odnajdzie się w tego rodzaju pracy, A co więcej nie jest to zajęcie dla każdego.
Idealny kandydat na to stanowisko powinien być:
- komunikatywny,
- myśleć nieszablonowo,
- mieć bogatą wyobraźnię,
- być kreatywnym,
- mieć wysoko rozwinięte umiejętności sprzedażowe i negocjacyjne,
- mieć analityczny umysł oraz wysoko rozwinięte zdolności numeryczne,
- być empatyczny, wyczulony na potrzeby innych,
- cechować się wysoką kulturą osobistą,
- być odpornym na stres.
Zobacz też: http://www.psfs.pl/marketingowiec-ile-zarabia/