marketingowiec

Praca marketingowca w dużej perspektywie jest ciekawym wyzwaniem, które pełne jest możliwości, a także realizowania kreatywnych pomysłów. Rzeczywistość jednak nie zawsze przypomina w pełni nasze wyobrażenia. Zanim zdecydujemy się na jakąś pracę, powinniśmy zdać sobie sprawę, czego tak naprawdę możemy się spodziewać po zatrudnieniu. Jak wygląda praca w marketingu? Przekonajmy się!

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/praca-marketingowca/ 

Na czym polega i jak wygląda praca w marketingu?

Praca w marketingu to coś więcej, niż samo wymyślanie reklam i haseł reklamowych. Jest to cały złożony proces, który jest o wiele bardziej skomplikowany, niż mogłoby nam się wydawać. Praca w marketingu polega na tworzenie strategii marketingowych, które mają na celu wspieranie sprzedaży, także kreowanie wizerunku firmy. Zadaniem pracowników taki firmy jest pomoc w przygotowaniu produktów, a także usług jak i ustalenia ich cel, a także opracowanie metod ich promowania.

Czy wykształcenie wyższe jest konieczne?

Wykształcenie wyższe jest jak najbardziej mile pożądane, ale nie jest konieczne. Możemy zostać absolwentem innego kierunku, a tym samym dostać pracę w marketingu. Należy jednak wiedzieć o ważnej kwestii. W marketingu o wiele bardziej niż wiedzę teoretyczną ceni się doświadczenie.

Jest to tak ważne, że nawet studia kierunkowe nie są w stanie zagwarantować dostania swojej wymarzonej pracy. Jeżeli myślimy więc o wyborze takiej ścieżki zawodowej, ważne aby wcześniej zdobyć doświadczenie. Najlepiej nie skorzystać z praktyk lub stażu w, które oferują firmy marketingowe.

Dla kogo dobra będzie praca w marketingu?

Praca w agencji reklamowej zazwyczaj związane jest z dużym ze strefy, ciągłą presją na osiągnięcie przedstawionych wyników, a także pozyskiwaniem klientów i koniecznością pracy pod presją czasu. Nie każdy odnajdzie się w tego rodzaju pracy, A co więcej nie jest to zajęcie dla każdego.

Idealny kandydat na to stanowisko powinien być:

  • komunikatywny,
  • myśleć nieszablonowo,
  • mieć bogatą wyobraźnię,
  • być kreatywnym,
  • mieć wysoko rozwinięte umiejętności sprzedażowe i negocjacyjne,
  • mieć analityczny umysł oraz wysoko rozwinięte zdolności numeryczne,
  • być empatyczny, wyczulony na potrzeby innych,
  • cechować się wysoką kulturą osobistą,
  • być odpornym na stres.

Zobacz też: http://www.psfs.pl/marketingowiec-ile-zarabia/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here