Przeciętnie, przesypiamy około 30% naszego życia. Wnioskując po sporej ilości czasu, jaki poświęcamy tej czynności w ciągu dnia można stwierdzić, że jest ona bardzo ważna Faktycznie, odpowiednio długi wypoczynek ma ogromny wpływ na zdrowie, samopoczucie, a także prawidłowy rozwój u dzieci. Przyjmuje się, że młodzi ludzie powinni spać przynajmniej osiem godzin w ciągu doby, natomiast osoby starsze około sześciu godzin.

Tak jednak, jak każdy jest inny, tak samo organizm ma swój indywidualny tok regeneracji, więc nie da się tego czasu uśrednić dla wszystkich. Ważne jest, by dana osoba czuła się wypoczęta. Ponadto, badania dowodzą, że ważna jest przede wszystkim jakość snu, nie zaś jego długość. Od czego zależy standard naszego wypoczynku? Nasz organizm produkuje hormon określany jako melatonina, nazywany potocznie hormonem snu. Po tej charakterystycznej i jednoznacznej nazwie łatwo się domyślić, jaką odgrywa rolę- jest odpowiedzialny za zasypianie oraz dzięki niemu możemy oddać się w objęcia Morfeusza na kilka godzin. Im wyższe stężenie tego hormonu wieczorem i w nocy-w stosunku do jego poziomu w ciągu dnia- tym lepiej. Chodzi mniej więcej o to, że w ciągu dnia powinniśmy możliwie obniżyć stężenie melatoniny we krwi, żeby wieczorem ów hormon mógł wykonać duży skok w górę i amplituda między dniem a nocą była jak największa. Nasz sen będzie wtedy znacznie efektywniejszy oraz głębszy. W jaki sposób zmniejszyć ilość melatoniny w krwi? Najskuteczniejszą metodą jest aktywność fizyczna, ponieważ podczas ruchu poziom hormonu su spada, co odczuwamy poprzez znacznie większe pobudzenie i dużą ilość energii. Jeśli nie mamy możliwości uprawiania sportu i czasu na organizowanie treningów, postarajmy się wpleść jak najwięcej aktywności fizycznej w nasze codzienne funkcjonowanie.

Na przykład, zamiast jechać samochodem przejdźmy się pieszo na zakupy lub do pracy, tudzież wyjdźmy na nieco dłuższy spacer z psem. Te wszystkie, zdawałoby się „małe” rzeczy mają realny wpływ na to, co dzieje się w naszym wnętrzu i jak zachowuje się nasz organizm. Innym sposobem na zwiększenie jakości snu jest ograniczanie oglądania telewizji, grania na komputerze lub przeglądania telefonu przed snem. Szczególnie wystrzegajmy się korzystania z tego typu urządzeń multimedialnych leżąc w łóżku bezpośrednio przed zaśnięciem. Jaki jest powód takiego postępowania? Otóż, niebieskie światło emitowane przez ekrany tych urządzeń wprowadza w błąd nasz mózg. Jest ono kojarzone przez niego ze środkiem dnia, więc pobudza organizm do intensywniejszej pracy. Nie jest to w żadnym wypadku pożądane, gdy chcemy się wyciszyć przed snem. Poza tym natłok myśli spowodowany sprawdzaniem mediów społecznościowych przed nocnym odpoczynkiem znacznie utrudnia zaśnięcie. Jaki wpływ ma brak snu lub nieodpowiednia jego ilość na dziecko? Przede wszystkim, jego rozwój jest zaburzony, występują problemy ze wzrostem i szeroko pojętym zdrowiem fizycznym. Ale także na psychice bezsenność odbija swoje piętno. Problemy z koncentracją, skłonność do agresji i złe samopoczucie należą do efektów braku snu.

Szczególnie ważne jest więc, by młody człowiek w okresie intensywnego wzrostu i dojrzewania wysypiał się. W przeciwnym razie mogą wystąpić tego typu anomalie. Jakość snu to nie tylko nastawienie naszego organizmu oraz umysł oczyszczony ze zbędnych myśli. To na czym śpimy również ma realny wpływ na jakość relaksu. Pościel dla dzieci do łóżeczka powinna być odpowiednio dobrana w zależności od pory roku. Powinna jednocześnie dawać ochronę przed zimnem, ale także zapewniać odpowiednią wentylację. Pościel produkowana jest przez wiele wiodących firm nastawionych na młodych odbiorców. Aby zapewnić większy komfort, powinna być ona wykonana z najwyższej jakości materiałów przyjemnych w dotyku. Kwestia koloru lub wzoru jest absolutnie indywidualna. Może być na przykład ozdobiona rysunkami ulubionych bohaterów z bajek dziecięcych, jak i bardziej klasycznymi wzorami. Wachlarz kolorystyczny jest tak mocno rozwinięty, że z pewnością każdy maluch znajdzie coś, co przypadnie mu do gustu. Oprócz względów estetycznych, dużą rolę odgrywa praktyczność zastosowanych w produkcji pościeli materiałów. Ważne jest, aby były łatwe do utrzymania w czystości, gdyż dzieci potrafią nabroić. Czasami łóżko staje się alternatywnym płótnem, na którym mogą zaprezentować swoje umiejętności malarski. Warto inwestować w najwyższej jakości produkty. Z pewnością sen pod miękką kołderką będzie znacznie przyjemniejszy niż noc spędzona pod szorstką pierzyną.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here